ماهنامه اطلاع رسانی وفرهنگی



کشیدن پرچم اسرائیل در ورودی مسجد جامع چریان


کشیدن پرچم اسرائیل در ورودی مسجد جامع چریان

همزمان با روز قدس به دست بسیجیان چریان

قدس- چریان

*****

قدس -چریان

*****

قدس -چریان

*****

قدس -چریان



:: موضوعات مرتبط: اعياد ، ماه نامه هاي سال 92، متفرقه، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
زمان : 17:4
حضور مردم چریان در راهپیمایی روز قدس


روز قدس -چریان



:: موضوعات مرتبط: ماه نامه هاي سال 92، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
زمان : 17:1
هوشیاری بسیجیان پایگاه شهید چمران درکشف و همکاری دردستگیری سارقین خودرو واموال مسروقه


هوشیاری بسیجیان پایگاه شهید چمران درکشف و همکاری دردستگیری سارقین خودرو واموال مسروقه

به دنبال سرقت چنددستگاه خودرو از هسته مرکزی شهر اصفهان و انتقال خودرو ها به حاشیه شهر و سرقت داخل آنها و رها نمودن به داخل کانال آب ،کشف آنها توسط بسیجیان پایگاه شهید چمران صورت پذیرفت وبا ارائه گزارش این موضوع به پاسگاه دشتی  خوشبختانه با همکاری و پیگیری های صورت گرفته سارقین شناسائی و دستگیر شدند.



:: موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
زمان : 17:0
زندگینامه شهید حسنعلی جمشیدی




شهدا -شهدا چریان
زندگینامه شهید حسنعلی جمشیدی

 نام :حسنعلی   نام خانوادگی : جمشیدی فرزند: محمد   متولد:1344/08/06  ساکن:چریان        

   تاریخ شهادت:     30/03/1361   محل شهادت: شلمچه(عملیات:بیت ا لمقدس)

شهید حسنعلی جمشیدی. درخانواده ای مومن و مذهبی  دیده به جهان  گشود ایشان در روستای تاریخی و مذهبی چریان نمونه جوان مومن و متعهد و پایبند به اصول و ارزشهای اسلامی شهره شدند.ایشان  تحصیلات ابتدائی  خود را  در همان محل خود با موفقیت به پایان رساند و سپس وارد دوره راهنمائی شد. و با تجاوز رژیم  بعث عراق مدرسه را ترک و به جبهه ها حق علیه باطل شتافت  وپس از رشادتهای فراوان در عملیات بیت المقدس به درجه رفیع شهادت نائل امد و در گوشه ای از وصیت نامه خود می نویسد برادرانم راه خدا بهترین راه هاست و پوینده و گوشنده در این راه باشید و راه برادرتان را که همان راه حسن(ع) است را ادامه دهید و هرچند که قابل پیام نیستم اما یک پیام کوچکی برای دانش اموزان چون خودم که دانش آموز بودم دارم که در سنگر مدرسه به مبارزه با دشمنان اسلام و کفر ادامه دهید

 



:: موضوعات مرتبط: ماه نامه هاي سال 92، شهدای چریان، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392
زمان : 16:34
برگزاری اقامه نماز با شکوه فطر در مجتمع فرهنگی شهدای چریان


اقامه نماز عید سعید فطــر در مجتمع فرهنگی شهدای چریان

مردم مومن و متدین چریان پس از یک ماه عبادت و بندگی به در گاه حضرت حق و صیقل دادن روح خود در زیر نور رمضان در صبح روز عید سعید فطر با حضور در حسینیه شهدای چریان ضمن برگزاری نماز عید سعید فطر و استماع خطبه های این نماز که توسط حجت اسلام والمسلمین هاشمی بر گزار گردید سجده شکر به جای آورده واین روز را جشن گرفتند و پس از پذیرائی  توسط جوانان مومن محل دعای ندبه را با همدیگر زمزمه نمودند گفتنی است حجت الاسلام هاشمی در خطبه های این روز در خطبه اول ضمن تبریک به مناسبت عید سعید فطر به نمازگزاران توصیه نمودند که قدر این توفیقات را بدانند و به اسانی از این نعمتهای الهی نگذرید ایشان در خطبه دوم نیز به موضوع تقوا اشاره نمودند و تقوای الهی را رمز موفقیت و سعادت دنیا و آخرت دانستند  و عنوان نمودند من از قول معصومین و احادیثی که روایت شده به شما این مژده را می دهم شما امروز که روز عید سعید فطر است  هیچ گناهی در پرونده خود ندارید  ایشان به لغت رمضان اشاره نمودند و گفتند رمضان که از ریشه رمض است .....  يعني سوختن  و رمضان یعنی گناه سوزی و گناهان شما در این ماه سوخته شده است و شما اکنون پاک از گناه هستید و قدر بدانید و به آن استمرار بورزید . 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: اعياد ، ماه نامه هاي سال 92، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : شنبه 19 مرداد 1392
زمان : 14:14
نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی کشور دیدار کردند


عبدالرضا رحمانی فضلی که به عنوان گزينه احتمالي وزير كشور كابينه يازدهم از او نام بردیم، امروز قبل از ظهر طی دیداری با جمعی از نمایندگان مجلس، برنامه های خود برای اداره این وزارتخانه را توضیح داد.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی دیداری با گزینه پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی برای تصدی وزارت کشور، دیدار کردند و از برنامه وی برای اداره این وزارتخانه اطلاع یافتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی که به عنوان گزينه احتمالي وزير كشور كابينه يازدهم از او نام بردیم، امروز قبل از ظهر طی دیداری با جمعی از نمایندگان مجلس، برنامه های خود برای اداره این وزارتخانه را ارائه کرد.

بر اساس همین گزارش، یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت گو با خبرنگار سیاسی مشرق از دیدار اعضای این کمیسیون با دو گزینه دیگر حسن روحانی در وزارت خانه های خارجه و همچنین دفاع خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف (وزارت امور خارجه) و حسین دهقان (وزارت دفاع) فردا به صورت رسمی با اعضای کمیسیون امنیت ملی جلسه برقرار می کنند و برنامه های خود را ارائه می دهند.

وزير كشور كابينه يازدهم کیست؟

"عبدالرضا رحمانی فضلی" متولد ۱۳۳۸ در شیروان و دارای دکترای جغرافیا گرایش برنامه‌ریزی و کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس است.

وی رئیس دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی و قائم مقام شورای عالی امنیت ملی و معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره علی لاریجانی بوده‌ است.

از پست‌های دیگر رحماني فضلي می‌توان به ریاست دوره‌ای اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای (اکو) ECO و رئیس حوزه خبر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU اشاره کرد.

همچنین وي از سال 1382 تاکنون استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته تحصیلی و تدریسی جغرافیا بوده است.

معاون مالی- اداری و معاون آموزشی دانشکده علوم انسانی دکتر شریعتی دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین موسس و رئیس دوره شبانه این دانشگاه، معاون فرهنگی- اجتماعی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عضو شورای عالی اطلاع رسانی دولت، معاون امور بین الملل وزارت کشور، معاون امور مجلس و استانها، معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات صدا و سیما، عضو شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل 44، دبیر هیات نظارت بر صندوق توسعه ملی، عضو هیات نظارت بر نشر و اندوخته اسکناس کشور، رئیس شورای دستگاههای نظارتی کشور و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از جمله سوابق اجرایی رحمانی فضلی است.

وزیر امور خارجه دولت یازدهم کیست؟

"محمدجواد ظریف"  متولد ۸ ژانویه ۱۹۶۰ در تهران و سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به مدت ۵ سال (از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶) بود.

وي دارای لیسانس و فوق لیسانس روابط بین الملل در ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ از دانشگاه ایالتی سان فرانسیسکو و دکترای حقوق و روابط بین‌الملل در ۱۹۸۸ از دانشگاه دِنوِر است.


ظریف در کارنامه خود پنج سال نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، دستیار ارشد وزیر امور خارجه، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه و مشاور سرکنسول‌گری در سانفرانسیسکو، ریاست کمیسیون فرهنگی- یونسکو، ریاست کنفرانس آسیایی نژادپرستی و تبعیض نژادی، عضویت گروه شخصیت‌های برجسته گفت و گوی تمدن‌ها، ریاست کمیسیون خلع سلاح ملل متحد – نیویورک، ریاست کمیته متخصصین گفت و گوی تمدن‌ها – جده، ریاست کمیته سیاسی دوازدهمین اجلاس سران عدم تعهد – دورباناست.

همچنين عضويت گروه شخصيت‌هاي برجسته زمامداري جهاني، سخنگويي هشتمين اجلاس سران كنفرانس اسلامي تهران، رياست كارشناسان ارشد هشتمين اجلاس سران كنفرانس اسلامي تهران، رياست كميته سياسي هشتمين اجلاس سران كنفرانس اسلامي تهران و رياست كميته حقوقي مجمع عمومي ۴۷ ملل متحد – نيويورك را در كارنامه دارد و از جمله مشهورترين ديپلمات‌هاي پر سابقه ايران به شمار مي‌آيد.

وزیر دفاع دولت یازدهم کیست؟

حسین دهقان با مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه تهران، تاکنون مسوولیت هایی همچون معاونت رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت های هشتم و نهم، جانشینی وزارت دفاع در دولت های هفتم و هشتم و فرماندهی رده های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را در کارنامه کاری خود داشته است.

اردیبهشت 1389 بود که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،وی را به عنوان دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی دبیرخانه مجمع معرفی کرد.


این کمیسیون از کمیسیون های اصلی و مهم مجمع است که وظایف مطالعاتی و کارشناسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه های سیاست داخلی و خارجی، شوراها، امنیت و دفاع را بر عهده دارد.

پیش از دهقان، سردار احمد وحیدی وزیر فعلی دفاع دبیری این کمیسیون را برعهده داشت.

 



:: موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : یک شنبه 13 مرداد 1392
زمان : 22:50


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.