ماهنامه اطلاع رسانی وفرهنگی



آیت الله قربانی:
 
 
نيمه شعبان اميد بخش همه مظلومان جهان است/ 24 خرداد جلوه هایی از عشق و ایثار
رشت – نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ضمن تبریک سالروز ولادت امام عصر (عج ) گفت: نيمه شعبان اميد بخش همه مظلومان عالم است.

  آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت افزود: ظهور منجي عدالت گستر و رهایی بخش ملت ها از یوغ ظلم، جور و فساد بشارت تاريخي همه اديان توحیدی، به انسان طالب حقیقت و عدالت است.

وی اظهار داشت: اعتقاد به منجي و موعود در همه اديان، نشانگر حس حقيقت جويي و آزادي خواهي بشر است و روز ظهور آن ذخيره الهي، سرآغاز استقرار عدالت اسلامي در جهان خواهد بود.

خطیب جمعه رشت با تاكيد بر برگزاري برنامه هاي شايسته نيمه شعبان در نقاط مختلف استان گفت: از اعياد اسلامي همچون نيمه شعبان باید به عنوان فرصتي براي تشريح صفات و وظايف منتظران امام منتظر (عج) بهره جست.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد منتظران حضرت بقیه الله (عج) با خودسازی، بصیرت  و ژرف اندیشی در آیات نورانی قرآن کریم و فرهنگ علوی و ولایی،آماده ظهور حجت خدا باشند.

آیت الله قربانی همچنین با قدردانی از مردم ولایتمدار استان گیلان به جهت حضور در پای صندوق های رای اظهارداشت: بار دیگر ملت سلحشور این خطه با حضور شورانگیز و خیره کننده خود در عرصه مقدس انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ خرداد ماه به فرمان رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای لبیک گفتند.

وی عنوان کرد:  درود خدا بر ملت قهرمان گیلان که با توکل به خدای بزرگ در آزمونی دیگر، مقتدرانه از آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و تمامیت این مرز و بوم دفاع کردند.

امام جمعه رشت افزود: بدون شک استقلال، عزت، توسعه و آبادانی کشور مرهون مجاهدت خستگی ناپذیر مردان و زنانی است که همراه با مردم جای جای کشور پهناور اسلامی ایران با خلق حماسه سیاسی زیباترین جلوه های عشق و ایثار را به تصویر کشیدند و به دشمنان اثبات کردند که در سخت ترین شرایط نیز مدافع نظام مقدس جمهوری اسلامی و گوش به فرمان رهبر فرزانه هستند.

وی همچنین بر لزوم رعایت تقوای الهی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هر صحبت و سخني كه از دهان خارج مي شود در درگاه الهي ثبت و ضبط می شود.

آیت الله قربانی تاکید کرد: انسان بايد مواظبت كند تا هر سخني نگويد كه خلاف واقع و به دور از انصاف بوده در بين مردم گسترش يابد.

وی در ادامه روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، روز اصناف، شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامی داشت





:: موضوعات مرتبط: اعياد ، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : جمعه 31 خرداد 1392
زمان : 19:38


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.